woensdag 9 november 2011

Sintknutsels 2

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie het pietje van gisteren leuk vonden en dat 
de tutorial duidelijk is.


Vandaag is sinterklaas aan de beurt.
Het is verstandig om de tutorial van gisteren eerst te lezen 
omdat daar uitgebreid beschreven staat hoe 
bepaalde handelingen- die vandaag terugkomen- in zijn werk gaan.

Voor sint hebben we rode,  witte en roze wol nodig.
Rood, roze en geel vilt, oogjes en goudkleurig chenille draad.


We beginnen natuurlijk weer met 2x2 cirkels. 
We gebruiken dezelfde maten als bij het pietje.
De grootste omwikkelen we op de volgende manier;


Weer helemaal volmaken. 
Ik heb 2 meter witte wol  en 18 meter rode wol gebruikt.
De kleine cirkels omwikkelen we op de volgende manier;


Voor de roze wol (dit was dunne wol) gebruikte ik 5 meter. 
Van de witte wol had ik 7 meter nodig.
Na het doorknippen en vastknopen van de afzonderlijke 
pompoms knopen we ze aan elkaar.


Kijk goed hoe de bollen aan elkaar moeten. 
De lange draadjes zitten meestal niet op de goede plek 
dus zal je ze een beetje in de goede richting moeten trekken. 
Eventueel zet je de bollen met lijm extra vast. 
En dan krijg je dit;

Vervolgens knippen we de armen, handen, de mijter, de voeten, 
een neus en een kruis voor de mijter. 
Van goudkleurig chenilledraad buigen we de staf.
  

Als we alles weer op de juiste plek hebben vastgeplakt 
is je sinterklaas klaar!


Veel plezier weer met knutselen.
Als er iets niet duidelijk is hoor ik het graag.
Morgen maken we het paard.


Groetjes Kiek

5 opmerkingen:

  1. Ziet er ook weer supergaaf uit :)
    groetjes Monique

    Mijn dochter ziet al uit naar het paard, want die vind ze wel errug leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeerde ook al enkele keren pomponnetjes te maken, maar als ik het karton losknip en dan met het touwtje vastbind, heb ik nooit een mooi bolletje + het lost altijd en ik kan er dan zo de stukjes wol uittrekken. Wat doe ik verkeerd? :)

    Alvast bedankt voor uw antwoord!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst de zijkanten van de wol doorknippen, goed vast blijven houden. Het touwtje vastmaken tussen de twee kartonnetjes, goed aantrekken en dan pas karton weghalen. Bij de zwarte piet staan foto's hoe dat gaat. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik met kinderen altijd een tiewrap ipv een touwtje om de boel vast te binden. Dat kun je na het los scheuren van het karton nog een beetje aantrekken.

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!